October 3, 2025

Achiziționarea unei mașini la mâna a doua poate părea o alegere inspirată pentru mulți români, dar în 2025, tot mai mulți proprietari pățiți își împărtășesc experiențele pe forumuri auto, semnalând modele care ascund defecte costisitoare și probleme recurente.

Specialiștii trag un semnal de alarmă: o mașină ieftină nu este neapărat o afacere bună, ci mai degrabă o capcană.

Top 5 mașini second-hand de care să te ferești în 2025

Mecanicul Robert Marin a realizat, pe baza experienței sale, un top al celor mai păguboase mașini second-hand de pe piața din România.

🔧 1. BMW Seria 3 (2005–2015)
Motorizări cu risc: 316d, 318d, 320d
Probleme frecvente:

  • Lanț de distribuție poziționat în spatele motorului – reparații extrem de costisitoare

  • Turbină și injectoare sensibile, mai ales la kilometraje mari

  • Distribuție problematică la motorul N47


🔧 2. Land Rover (Freelander II & Range Rover Sport)
Ani fabricație: 2006–2014 (Freelander II), 2005–2013 (Range Rover Sport)
Probleme frecvente:

  • Transmisii automate fragile

  • Suspensii pneumatice care cedează prematur

  • Costuri mari de întreținere și piese greu de găsit


🔧 3. Chevrolet Aveo (2007–2011)
Probleme frecvente:

  • Motorizări slabe (1.2L și 1.4L) cu distribuție pe lanț problematică

  • Probleme electrice frecvente

  • Interior de slabă calitate și consum mare de combustibil


🔧 4. Dodge Journey (2008–2014)
Probleme frecvente:

  • Transmisii automate defectuoase

  • Probleme de software la sistemul electric

  • Componente rare și costisitoare în România


🔧 5. BMW Seria 5 (2003–2010)
Motorizări cu risc: 520d, 530d, 525i, 530i
Probleme frecvente:

  • Electronica instabilă (sistemul iDrive, senzori)

  • Suspensii sensibile, mai ales la versiunile sport

  • Kilometraje modificate des de vânzători


Sfaturile specialiștilor

„Dacă o mașină este mult mai ieftină decât alte modele similare, sigur are o problemă. Reparațiile pot costa de două-trei ori mai mult decât mașina în sine”, avertizează Robert Marin.

El recomandă inspecția tehnică într-un service autorizat înainte de achiziție și evitarea ofertelor „de nerefuzat” venite de la persoane fizice, fără istoric clar de service.

Nu toate modelele din acest top sunt întotdeauna problematice, dar riscurile sunt mai mari decât la alte vehicule. Cumpărătorii ar trebui să fie extrem de atenți, să evite tentația prețurilor mici și să aleagă, pe cât posibil, vehicule verificate, cu istoric transparent și garanție, chiar dacă asta înseamnă un preț mai mare la început.

O mașină ieftină poate deveni rapid o investiție falimentară.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *