Mitul lui Arsenie Boca a început să prindă rădăcini în rândul credincioșilor de la sfârșitul anilor ’90, dar abia de prin 2010 se poate vorbi de o adevărată industrie legată de renumitul părinte. Mediatizarea puternică a lui Arsenie Boca a început în 2014, anul în care a fost lansată și „Strategiei de dezvoltare socială și economică a judetului Hunedoara pentru perioada 2014-2020″, scrie DeFapt.
Unul dintre obiective era chiar dezvoltarea turismului religios prin valorificarea Mânăstirii Prislop, locul unde s-a născut mitul lui Arsenie Boca. Așa se face că în interval de doar câțiva ani numprul estimat al pelerinilor s-a înzecit. Muli aveau nevoie de icoane sau alte suveniruri care să le amintească de vizita făcută la Prisolo, iar cea mai ieftină varinată s-a dovedit “made in China”. Așa au ajuns fabricile din provincia Zehjiang să producă pe bandă rulantă artefacte Arsenie Boca. Consiliului Local Hunedoara chiar a decis să se înfrățească cu orașul Kaiuha din această provincie.