
Un studiu realizat de Kaspersky Lab a evidențiat o tehnică frauduloasă în creștere, în care utilizatorii sunt induși să furnizeze date personale prin intermediul unor site-uri fictive care promit carduri cadou gratuite.
După introducerea datelor, acestea sunt vândute site-urilor partenere, generând profit pentru infractorii cibernetici.
Această metodă implică crearea de site-uri false care oferă generarea gratuită a unor carduri cadou pentru companii cunoscute precum iTunes, Google Play, Amazon sau Steam.
Utilizatorii înșelați să creadă că primesc ceva valoros gratuit, sunt redirecționați către site-uri partenere unde le sunt solicitate diverse informații personale, cum ar fi numărul de telefon, adresa de e-mail sau chiar instalarea de adware.
Specialiștii avertizează că, în unele cazuri, utilizatorii pot primi coduri inutile sau aceștia se satură să furnizeze informații personale fără a obține nimic în schimb, așa că într-un final renunță.
Infractorii, în schimb, câștigă bani de pe urma acțiunilor utilizatorilor, fiecare click pe un link sau completarea unui formular generându-le profit, chiar dacă acțiunea nu a ajuns la bun sfarșit.
Această practică subliniază constantele eforturi ale infractorilor cibernetici de a găsi noi modalități de a obține profit, independent de metodele tradiționale bazate pe malware.
Utilizatorii sunt sfătuiți să fie vigilenți în fața ofertelor aparent prea bune pentru a fi adevărate și să evite furnizarea de informații personale pe site-uri suspecte.